Rode Kruis hoopt op stickerverkoop zoals voor corona

Rode Kruis-Vlaanderen hoopt de opbrengst van zijn jaarlijkse stickeractie dit jaar weer op het niveau van voor de coronacrisis te krijgen. Er zullen in de verkoopweek van 21 april tot 6 mei na twee jaar onderbreking opnieuw verkopers postvatten op kruispunten.

Met de opbrengst van de stickerverkoop investeren lokale afdelingen van de hulporganisatie onder meer in ambulances, interventiekledij en materiaal voor opleidingen. Door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus verliep de verkoop de voorbije twee jaar niet zo vlot. Vorig jaar werden 310.000 stickers verkocht, minder dan de helft van het resultaat in 2019.

Dit jaar prijkt Minnie Mouse op de stickers, naar aanleiding van de dertigste verjaardag van Disneyland Parijs. De prijs per sticker blijft 5 euro. Na twee jaar onderbreking hervat het Rode Kruis de verkoop op kruispunten, en daarnaast zullen de stickers ook te koop zijn bij lokale handelaars, op supermarktparkings en online via koopdesticker.be.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.