Achtste editie van Tournée Minérale in teken van 'vrijheid'

Op 1 februari start de achtste editie van Tournée Minérale. De campagne van VAD/De Druglijn daagt opnieuw iedereen uit een maand lang geen alcohol te drinken. De rode draad is dit jaar 'vrijheid'.

Door een maand geen alcohol te drinken ben je vrij van sociale druk om te drinken, vrij van een kater met een verloren dag als gevolg en vooral vrij om de rest van het jaar op een bewuste manier zelf te bepalen wanneer je wel of niet een glas drinkt, onderstreept de organisatie. 

Jaarlijks doet zowat één op de vijf volwassen Vlamingen mee en dat aantal is het voorbije jaar zelfs nog licht gegroeid. "De hoge deelnamecijfers tonen dat Tournée Minérale relevant blijft. De campagne draagt bij aan een maatschappelijke trend, waarbij mensen meer en meer bewust met alcohol omgaan", zegt Tom Evenepoel, coördinator van De Druglijn. "Steeds meer mensen voelen de positieve effecten van een periode geen alcohol drinken. Geen wonder dus dat alcoholvrij in de lift zit."

Ambassadeur van de campagne is dit jaar tv-presentatrice en reportagemaakster Cath Luyten. Zij trok de voorbije weken al de straat op en ging na hoe bewust mensen met hun alcoholgebruik omgaan. Ook wordt tijdens de maand februari een filmpje verspreid waarin voetbalsupporters getuigen over de schijnbaar vanzelfsprekende link tussen voetbal kijken en alcohol. 

Wie Tournée Minérale volgt op sociale media en de website krijgt verder heel wat tips, getuigenissen van deelnemers en mocktailrecepeten. Deelnemers kunnen zich ook inschrijven op de nieuwsbrief voor extra ondersteuning.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.